بیشتر بخوانید فناوری بلاک چین چیست؟

شرودر، نویسنده کتاب استارت آپ ها بر می خیزند در همین راستا می نویسد: “اگر دولت ها و حاکمیت های کشورهای منطقه خاورمیانه از این فرصت به خوبی حمایت کنند، خاورمیانه می تواند به قطب نوآوری و کسب و کار در بازارهای نوظهور () تبدیل گردد.” وی همچنین در جایی دیگر فعالیت های استارت آپ در ایران را “بی نظیر” ذکر می کند. همچنین این شرکتها با تلاش در زمینه حفاظت از محیط زیست به کاهش آلودگی هوا و آب، مدیریت پسماندها و حفاظت از گونههای نادر کمک زیادی خواهند کرد. شرکتهای دانش بنیان در زمینه انرژی و محیط زیست با همکاری محققان و صنعتگران، به توسعه فناوریها و افزایش کارآمدی و پایداری منابع انرژی و حفاظت از محیط زیست پرداخته و در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم و حفظ منابع طبیعی تلاش میکنند. شرکتهای دانش بنیان در زمینه علوم پایه به دلیل فعالیت در زمینه پژوهش و توسعه باعث رشد صنایع مختلف شدهاند.استارت آپ ایرانیدانش بنیان​ ​!

استارت آپ بومی این شرکتها عمدتاً در زمینه هایی نظیر فیزیک، شیمی، ریاضیات، آمار، علوم کامپیوتر و بیولوژی فعالیت کرده و تلاش میکنند به وسیله پیشرفتهای علمی خود، محصولات و خدمات جدیدی را به بازار ارائه دهند. یکی از نکاتی که باید درباره شرکتهای دانش بنیان بدانید مربوط به زمینه فعالیت آنها خواهد بود. شرکتهای دانش بنیان به تحقیقات و توسعه فناوریهای جدیدی مانند نانوتکنولوژی، فوتونیک و قطعات الکترونیکی پیشرفته پرداخته و از آنها در صنایع دیگر استفاده میکنند. این شرکتها باید حداقل به میزانی پیشرفت کنند که محصولاتی با سطح فناوری بسیار بالا براساس طرح توسعه و تحقیقات خود را تولید کنند تا وارد فهرست کالاها و خدمات دانشبنیان سطح یک شوند. بسیاری از شرکتهای دانش بنیان در زمینههایی نظیر داروسازی، پزشکی بالینی، تحقیقات بالینی، پزشکی پیشگیری و بهداشت فعالیت از میکنند. شرکتهای دانش بنیان در زمینه فناوری اطلاعات بسیار فعال هستند و رد پای آنها در توسعه و بهبود نرمافزارها، امنیت شبکههای کامپیوتری، تحلیل دادهها و هوش مصنوعی دیده میشود. شرکتهای دانش بنیان در زمینه پزشکی و بهداشت، برای تحقق اهداف خود از منابع مالی دولتی و خصوصی استفاده میکنند.

پلتفرم های داخلی شرکتهای دانش بنیان نوع ۲ هم بدون درآمد هستند و اظهارنامه مالیاتی ندارند. این معیار ۲۵ درصدی بر اساس اظهارنامه مالیاتی مشخص خواهد شد. مطمئنا اگر توجه لازم به این شرکتها صورت بگیرد تاثیرات بینظیری بر روی اقتصاد خواهند گذاشت. با توجه به تحریمهای آمریکا علیه ایران، نگرانیم که آمریکاییها بسیاری از پلتفرمها را روی ما ببندند و مدخل ورودی ما در فضای مجازی را دچار اختلال کنند. برای تهیه این بودجه از روش های مختلفی همچون دریافت وام های کارآفرینی استفاده می کنند. استارت آپ های موفق ایرانی مدام به دنبال خلق ایده های جدیدی هستند که بتوانند نیاز اکثر افراد را برطرف کنند و از همین طریق محبوبیت به دست بیاورند و رشد کنند. این شرکتها با تحقیق و توسعه مرتب سعی میکنند تا راهکارهای جدیدی برای حل مسائل بشر پیدا کنند. این شرکتها با رشد روزافزون فناوری در زمینههایی مانند اینترنت اشیاء () و بلاکچین به تحقیق و توسعه آنها میپردازند. دیموند شتابدهنده عمومی است که در زمینههای سلامت، گردشگری، حمل و نقل، خرده فروشی، و اینترنت اشیا فعالیت دارد. این تصور غلط است، چرا که سایت دیوار در سراسر ایران و در تمامی حوزه ها فعالیت دارد. در حال حاضر با توجه به مرحلهای که شرکت در آن قرار دارد میتوان آن را دستهبندی کرد.

پلتفرم های ایرانی در حال حاضر قیمتگذاری ادجاست بصورت پلگانی از ۹ تا ۶ سنت برای نصبهای تعداد پایین انجام میشود. امروزه شرکتهای دانش بنیان به عنوان موتور محرک رشد و توسعه در جامعه شناخته میشوند که استفاده گستردهای از آنها میشود. شرکتهای سرمایهگذاری بسیاری دست رد به سینه باسلام میزنند و به آنها میگویند که ایدهای فضایی دارید که در ایران کار نخواهد کرد. شرکتهای دانش بنیان در زمینه پزشکی و بهداشت با استفاده از پیشرفتهای علمی و فناوری، سعی در توسعه داروهای جدید و درمانهای نوین و فناوریهای پزشکی پیشرفته دارند. گستردگی فعالیت این موارد سبب شده تا صنایع مختلف هم از مزایای فعالیت واحدهای دانش بنیان بوم استفاده کلیپ و پرزنت معرفی پلت فرم ابری مدیریت سرویس های سازمانی هیوا ببرند. این شرکتها با استفاده از فناوریهای پیشرفته در زمینههایی نظیر تولید انرژی خورشیدی، بادی، سوختهای جایگزین و بهینهسازی مصرف انرژی فعالیت میکنند. سپس این پلتفرم در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا بتوانند در تولید خودروی برقی از آن استفاده کنند. در گزارش سالانه عملکرد مدیااد آمده است که این پلتفرم تبلیغاتی از اردیبهشت سال ۹۹ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان کلیک تقلبی در تبلیغات سایتها شناسایی کرده و هزینه آنها را به مشتریان برگردانده است.