خبر جعبهدنده را اصطلاحا Gearbox هم میگویند

برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش پراید ۱۳۱ به بخش آگهیهای خودرو در سایت دیوار مراجعه کنید. با مراجعه به سایت دیوار میتوانید از آخرین قیمت خرید و فروش پراید ۱۳۲ و آخرین قیمت خرید و فروش پراید ۱۴۱ مطلع شوید. شما میتوانید آخرین قیمت خرید و فروش پراید نسیم را در سایت دیوار مشاهده کنید. شما میتوانید آخرین قیمت خرید و فروش پراید صبا را در سایت دیوار مشاهده کنید. استاندارد آلایندگی یورو ۲، نداشتن ترمز ، بدنه ضعیف و در نتیجه ایمنی بسیار پایین، از مهمترین نقاط ضعف پراید صبا به شمار میروند. علاوه بر این، جلو پنجره جدید، تغییر در زههای روی درها و همرنگ شدن سپرهای جلو و عقب با بدنه از دیگر تغییرات ظاهر پراید ۱۴۱ بود. علت این امر این است که پلتفرم پراید از ابتدا برای خودروی هاچبک طراحی شده بود و همین موضوع، سبب عملکرد بهتر سیستم فنی بر روی بدنه هاچ بک پراید نسیم زنجیر چرخ خودرو شده است.​​​​.

با این حال، کیفیت پایین ساخت و عایقبندی نامناسب که باعث نفوذ آب به داخل خودرو می شد، در کنار سر و صداهای اضافه داخل کابین و عملکرد ضعیف سیستم ترمز موجب بدنامی این خودرو در میان انواع مختلف پراید شده است. همچنین هزینه نگهداری و تعمیر این قطعات در مقایسه با نمونههای اتوماتیک بسیار کمتر بوده و همین موارد در کنار یکدیگر سبب میشود که قشر عظیمی از رانندگان گیربکسهای دستی را به نمونههای اتومات ترجیح دهد. در این خودرو هم مانند مدلهایی که تا به حال ذکر شد سیستم فنی همان است و تنها پوسته بیرونی پراید تغییر کرده است. هرچند که این خودرو هم همان نقاط ضعف همیشگی پراید را دارد. این خودرو شکل و شمایل اصلی پراید را دارد و مدلهای از صبا به بعد، تنها دچار تغییرات جزئی شدهاند و سایهای از صبا را به همراه خود دارند. البته که این مدل پراید در اولین سالهای تولید یکی از پرطرفدارترین خودروها، به خصوص در میان جوانان، بود. در عبور از اواپراتور با جذب گرمای داخل اتاق خودرو به گاز تبدیل میشود و در کندانسور با دفع این گرما، از حالت گاز دوباره به حالت مایع برمیگردد. با کاهش فشار، دمای مایع پایین میآید.

سمند همچنین واردات خودرو میتواند منجر به کاهش تصادفات شده و با این حساب وقت آن است که خودروسازان داخلی کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند و استانداردهای بیشتری را رعایت کنند. پراید ۱۴۱ و ۱۳۲ فیسلیفتهای دهه هشتاد پراید صبا هستند که تغییرات بیشتری نسبت به مدل ۱۳۱ در ظاهر آنها ایجاد شده است. تولید پراید ۱۳۱ یکی از فیس لیفتهای پراید صبا در سال ۱۳۸۹ و با توقف تولید مدل صبا آغاز شد. با تمامی این نقطه ضعفها، پراید صبا را به واسطه مصرف سوخت و استهلاک پایین میتوان یک خودروی مناسب برای مصارف شهری دانست. کدام مدل از انواع پراید مناسب خرید است؟ این عمل از طریق کمپرسور انجام میشود. در چنین وضعیتی واردات یک ماشین ۲۰ هزار دلاری بیش از ۴۰ هزار دلار تمام میشود. بازار خودروهای لوکس ایران در برههای از زمان تقریبا با بازار خودرو کشورهای درجه یک جهان تفاوت چندانی نداشت چراکه به لطف آزادی واردات تقریبا بدون محدودیت خودرو، این امکان فراهم شد که شاهد حضور برخی از برترین محصولات لوکس بازار جهانی در کشور باشیم. با این که قدرت موتور این خودرو کم است، به لطف وزن پایینش بهراحتی میتوان سرعتهای بالایی را در آن تجربه کرد.

خودرویی کوچک، ارزان، کم مصرف و زیبا (البته در آن سالها) که بسیار محبوب شد. هر چند که داشبورد جدید، کابین پراید را از حالت قدیمی سابق خارج کرد، اما همچنان کیفیت بسیار پایین پلاستیک مصرفی در ساخت آن، به شدت توی ذوق میزد و از ایجاد زیبایی بصری از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ در آن میکاست. پراید ۱۱۱ از مدلهای بسیار موفق و محبوب خانواده سایپا بوده و هست. پراید ۱۱۱ با قیمت مناسب و البته ظاهر قابلقبول و دوستداشتنی خود از نظر میزان فروش به رقیبی جدی برای هاچبک همیشه محبوب بازار، پژو ۲۰۶ تبدیل شد. پراید ۱۳۱ ابتدا در ۵ تیپ مختلف به مشتریان عرضه شد. در آنها لحاظ نشده است. از لحاظ نقاط قوت و ضعف این خودرو هم در سطح پراید صبا قرار میگیرد، با این تفاوت که کیفیت سواری بهتری را برای راننده و سرنشین فراهم میکند. در نهایت، پراید ۱۳۱ از سال ۱۳۹۲ در دو تیپ جدید و به تولید رسید.