مقایسه شاهین با دنا پلاس

مهمترین تفاوت های مرسدس بنز S کلاس ۲۰۱۸ با مدل ۲۰۱۷ :: وان کار در مجموع طراحیهای این دو خودرو کاملا قدیمی است و اگر نگاهی به طرحهای جدید محصولات خارجی، بهویژه چینیها بیندازید که بسیاری از آنها از لحاظ قیمت در کشور سازنده با قیمت محصولاتی همچون شاهین و دنا پلاس توربو در ایران برابر هستند، متوجه میشوید که فرم داخلی محصولات ایران خودرو و سایپا چقدر از طراحی روز دنیا عقب است. میتوان سری کوئیک را نخستین تلاش سایپا برای وارد شدن به رده خودروهای نسبتاً لوکس بازار ایران به حساب آورد. اتفاقاً همین پیشرانه ناآشنا باعث فروش آن در بازار ایران شد. بدیهی است که در این فهرست خودروهای کارکرده سهم بیشتری داشته و اساساً خودروهای صفر اتومات ارزانقیمت انگشتشماری در بازار ایران وجود دارد. خانواده پژو همواره جز پرفروشترین خودروهای بازار ایران هستند و جایگاه قرص و محکمی بین خریداران دارند. ۲۰۶ و ۲۰۷ سالهاست جزو پرفروشترین و محبوبترین خودروهای بازار ایران هستند. کیفیت خوب کابین، پیشرانه، و گیربکس اتومات این ماشین اتومات ارزان که علیرغم بعضی دردسرها توانسته اعتماد خریداران را کسب کند، از مهمترین دلایل محبوبیت این خودرو در بازار ایران محسوب میشود. قیمت این ماشین اتومات ارزان در زمان نگارش مطلب بین ۳۴۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان برای مدلهای ۱۳۹۷ از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود تا ۱۳۹۹ است. ᠎​​​​!


روغن موتور خودرو

قیمت بازار آزاد ساندرو اتومات در بازار برای سالهای ۹۶ تا ۹۸ بین ۴۰۰ تا ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است. قیمت مدل ۱۴۰۱ این ماشین اتومات ارزان در بازار آزاد در زمان نگارش، در حدود ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است. ما قصد داریم در این مطلب از ۹ مدل ماشین اتومات ارزان بازار ایران تا قیمت ۵۰۰ میلیون تومان با شما حرف بزنیم. پارس خودرو از سال ۹۶ تلاش کرد تا با اضافه کردن آپشنهایی مانند دوربین عقب با مانیتور بزرگتر و روکش چرم، گستره بیشتری از مشتریان را جذب کند. البته ایرانخودرو از سال ۹۷ همان آپشنهای ایربگ جانبی و سانروف را حذف کرد. در خصوص ایمنی هم ایران خودرو مدعی شده دنا (حداقل در نسخه 4 ایربگ) توانسته 4 ستاره از یکی از موسسات آلمانی بدست آورد که البته از نظر اعتبار نمیشود به اندازه ستارههای موسسه -یا روی این ادعا حساب باز کرد اما در هر صورت به نظر میرسد که اوضاع ایمنی این محصول مقداری بهتر از اجدادش یعنی 405 و سمند شده است.


البته کیفیت سواری شاهین هم خیلی خشک نیست، اما در مقایسه با دنا پلاس میتوان گفت که وضعیت به نفع اسب سرکش ایران خودرو برآورد میشود. سیستم ترمز عقب شاهین از نوع دیسکی است، ولی کوییک از سیستم ترمز کاسهای استفاده میکند. دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای فرمان برقی است و در مدلهای ساده و توربو دندهای، سیستم فرمان هیدرولیک است. در حال حاضر، این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه میشود که ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر دوی این خودروها از نظر ایمنی نمره خوبی میگیرند؛ ولی شاهین طراحی ظاهری هماهنگتری دارد و از توربو شارژر استفاده میکند و گشتاور بالاتری دارد. نحوه خرید اقساطی شاهین هم مثل تارا است و فقط با اطلاعات فردی و مدارک احراز هویت شغلی انجام میشود. در ادامه به ذکر تفاوت تارا دستی و اتوماتیک از جنبههای فنی، امکانات و… اما در خصوص طراحی داخلی، میتوان گفت شاهین زیباتر است. در این مقاله با مقایسه شاهین دندهای با کوییک دندهای و مقایسه شاهین اتوماتیک با کوییک اتوماتیک به این سوال پاسخ میدهیم.


خودرو دیگنیتی

قیمت ۲۰۷ با رینگ آلومنیومی آن در زمان نگارش، در بازار آزاد در حدود در حدود ۵۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. این خودرو که سال ۱۳۹۷ به بازار عرضه شد به گیربکس اتومات ساخت شرکت پانج مجهز است که نسبت به نوع دندهای خود امکانات فنی و رفاهی بیشتری دارد. این دو مدل برلیانس به لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی کاملاً به هم شبیه هستند و صرفاً مدل ۳۲۰ بهخاطر ظاهر هاچبک مورد پسند قشر جوان واقع شده و ۳۳۰ به عنوان خودرویی سدان، مورد توجه زوجهای جوان قرار گرفته است. هر دوی این خودروها به لحاظ فنی تقریباً به هم شبیه هستند و هر دو نسبت به مدلهای قدیمیتر پارس، افت کیفی زیادی دارند. دو تیپ پارس سال با پیشرانه ۱.۸ لیتر و پارس با پیشرانه ۱.۶ طرفداران خاص خود را دارند. اما اگر دوست دارید تارا بخرید و زیبایی ماشین هم برای شما مهم است، میتوانید تیپ تارا را تهیه کنید. اگر پیش از این با ماشین دندهای رانندگی کرده باشید در شرایطی که ماشین روشن است و شما ایستادهاید، برای آنکه ماشین حرکت نکند باید ترمز بگیرید و ماشین خلاص باشد، اگرماشین خاموش است برای آنکه حرکت نکند باید خلاص نباشد.