نگهداری حریر نیاز به مراقبت خاصی دارد

فهرست مطالب

مقنعه زنانه تل سر خود - پوشاک سیلکا در این شأن نزول آمده است «كان النسا یتقنعن خلف آذانهن; زنان دنباله مقنعه خود را به پشت گوش هاى خود مى انداختند» بنا بر این، گلو و بنا گوش آن ها هویدا بود. از آنچه گذشت معلوم مى شود كه برداشت مردم از این آیات، ضرورت تجدید نظر در چگونگى حضور زنان در اجتماع و بین نامحرمان بود. برخى دیگر نیز گفته اند: «حجاب از ملل غیر مسلمان روم و ایران به جهان اسلام وارد شده است».3 این مقاله در صدد كشف اثبات این مسئله است. یک راه پرهزینه نیز این است که دو نسخه از لباس عروس خود تهیه کرده تا بدون نگرانی، لباسی دقیقا مانند لباس عروس خود در روز فرمالیته به تن داشته باشید؛ و با نمایش کلیپ خود در شب عروسی، مهمانان را شگفتزده کنید. روز فرمالیته میتواند حتی بیشتر از یک روز طول بکشد. به گونه ای که در کمد لباس هر دختر جوان تا یک خانم میان سال چند مدل از این شومیزها را در طرح و رنگ های متنوع خواهید چادر لبنانی آستین کار شده – فروشگاه اینترنتی نوین حجاب تا یافت. سیوطى (849ـ911 ق) نیز به سند خود از ام سلمه نقل مى كند كه بعد از نزول آیه «یدنین علیهن من جلابیبهن» زنان انصار از منازلشان با پوشش هاى مشكى خارج مى شدند به گونه اى كه به نظر مى رسید بر سر ایشان كلاغى نشسته است.24 به گفته سیوطى این گزارش ذیل آیه «ولیضربن بخمرهن» از سوره نور نیز در جوامع روایى متعددى نقل شده است.25 در كلام دیگرى آمده است كه نزد عایشه از برترى زنان قریش سخن به میان آمد.

جدیدترین مدل شومیز

شواهد متعددى از قرآن حاكى از این نكته است كه در جامعه عرب قبل از اسلام زنان براى حضور در اجتماع از پوشش مناسب و مطلوبى برخوردار مقنعه نبودند. شواهد روایى متعددى نیز گویاى این نكته اند كه حجاب در زمان رسول خدا واجب شد و آن جناب با كسانى كه خود را با وضعیت جدید وفق نداده بودند و هنوز از پوشش مرسوم گذشته استفاده مى كردند برخورد مى كرد و تذكر مى داد. چادر مشکی یکی از پوشش های بسیار مهم برای افراد محجبه و با حجاب است. شومیزهای گیپور یکی دیگر از انواع طرح های لباس مجلسی پرطرفدار و جذاب در بین خانم ها با سلیقه های مختلف هستند و اگر شما تمایل دارید در مهمانی ها و مجالس از لباس مجلسی با تن پوش و طرحی متفاوت استفاده کنید این مدل ها را بهتر است برای پوشیدن انتخاب خرید نمایید. این چادر همانطور که از نامش پیداست یکی از انواع چادر های عربی است.تفاوت این چادر با دیگر انواع چادر های عربی این است که این چادر اندامی تر دوخته می شود و بنا به سلایق مختلف با زیپ و یا دکمه بسته می شود. نکته ای که بسیار مهم است این است که قبل از رفتن به خرید لباس عروس زمان و مکانی که برای دیدن می خواهید بروید را انتخاب کنید بعد به آن مقصد بروید.

در ایران نیز بسیاری از خانمها و البته آقایان توجهی ویژه به طراحی لباس عروس دارند و بهدنبال خرید یا اجاره لباس عروسی شیک، حرفهای، زیبا و چشمنواز هستند. به عنوان نمونه در روایتى آمده است كه نمایان ساختن تمام بدن براى زوج رواست و سر و گردن را مى توان در برابر پسر و برادر آشكار كرد، اما در برابر نا محرم باید از چهار پوشش استفاده كرد: پیراهن (درع)، روسرى (خمار)، پوششى وسیع تر از روسرى كه بر روى سینه مى افتد31 (جلباب) و چادر (ازار)32. نیستید اگر سر پروا دارید پس به ناز سخن مگویید تا آن كه در دلش بیمارى است طمع ورزد و گفتارى شایسته گویید. مطمئن شوید که آن برایتان تنگ نیست و در آن احساس راحتی میکنید. 24ـ چگونه میتوان حجاب را به دغدغهی واقعی مدیران میانی و ارشد تبدیل نمود که خود انگیزهی پیگیری موضوع را داشته باشد؟ از گفتار اهل لغت مى توان نتیجه گرفت كه در زبان عرب، حجاب به پوششى گفته مى شود كه مانع از دیدن شیئى پوشانده شده مى شود. گزارش هاى تاریخى حاكى از آن است كه مسلمانان بعد از نزول این آیات، رویه متفاوتى را پیش گرفتند و با شنیدن این آیات به ضرورت ایجاد تغییرات و دگرگونى هایى در چگونگى پوشش زنان پى بردند و به همین دلیل بعد از نزول این آیات، زنان با پوشش هاى متفاوتى در اجتماع حاضر مى شدند. ​​&; ​​!

این واژه در فقه در معناى لغوى خود كه همان پرده حائل میان دو چیز باشد به كار رفته و معناى جدیدى براى آن ایجاد نشده بود. بهتر این بود كه این كلمه عوض نمى شد و ما همیشه همان كلمه پوشش را به كار مى بردیم، زیرا چنان كه گفتیم معنى شایع لغت حجاب، پرده است و اگر در مورد پوشش به كار برده مى شود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همین امر موجب شده كه عده زیادى گمان كنند كه اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود. وقتى آیه «ولیضربنّ بخمرهنّ على جیوبهنّ» نازل شد و مردان این آیه را در خانه ها بر زنان خود خواندند، بعد از آن هر یك از آن زنان با لباس خود، سر و كناره هاى صورتش را مى پوشاند. تردیدى نیست كه حجاب در این اندازه یكى از احكام مشترك ادیان ابراهیمى13 و از احكام ضرورى اسلام بوده و همه طوایف اسلامى بر آن اتفاق نظر دارند. صرف نظر از مباحثى چون ادله حجاب، محدوده حجاب اسلامى، فلسفه آن و مباحث دیگر، یكى از مباحث لازم در این باره، بررسى پیشینه این حكم است; به این معنا كه آیا اسلام خود قانون و دستور خاصى براى پوشش زنان در برابر مردان نامحرم ارائه داده است یا نه، رسم موجود بین بانوان مسلمان ریشه اى دیرینه دارد؟