جعبهدنده را اصطلاحا Gearbox هم میگویند

محصول جدید ایران خودرو، هایما 8S وارد بازار شد + قیمت و عکس - پایگاه خبری جماران فشار واردشده، چرخش چرخها را کم میکند و درنهایت موجب توقف خودرو میشود. جلو پنجره خودرو ابعاد نسبتا بزرگی دارد، و حاشیه های آن کرومی است علاوه بر این موارد در جلو پنجره از الگوی سه بعدی استفاده شده است. اگر بیشتر از ۴ سانتیمتر محفظه خالی بود، باید روغن اضافه کنید و اگر رنگ آن تیره بود، باید آن را عوض کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره علائم خرابی گیربکس اتوماتیک می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه بفرمایید. شکل زیر نمایی شماتیک از موتور ، کلاچ و گیربکس خودرو را نشان می دهد ، انرژی تولید شده در موتور خودرو ، توسط کلاچ و فلایویل به گیربکس منتقل می شود. دسته دنده یکی دیگر از قسمتهای گیربکس خودرو است که خارج از سیستم قرار دارد البته این قطعه برای گیربکسهای اتومات وجود ندارد و تنها در گیربکسهای دستی وجود دارد و عملکرد آن مانند است که برای دندههای مختلف با توجه به جعبه دنده خودرو متفاوت است و توسط دست راننده به دندههای مورد نیاز تغییر مسیر میدهد. این نوع گیربکس که منوتیک نیز نامیده میشود عمل تعویض دنده را برای راننده سادهتر از نوع دستی و کارآمدتر از نوع اتوماتیک میسازد. ​​​ &;.


خودرو فیدلیتی با توجه به این موارد سایپا تصمیم گرفت اسم محصول جدید خود را از رهام به شاهین تغییر دهد. هرگونه صدای جدید در کل سیستم ترمز را جدی بگیرید. این در حالی است که شاهین با مواردی مثل آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، چراغهای خودکار، سیستم ورود بدون کلید و استارات دکمهای، سانروف، دوربین دید عقب و صندلیهای چرمی، یک سر و گردن بالاتر قرار میگیرد. ازاینگذشته هنگام توقف خودرو با موتور روشن، جا رفتن دنده بهسختی صورت میگیرد. هر دو جعبه دنده در این سیستم با یک واحد پردازنده گیربکس در ارتباط هستند و کنترل سیستم کلاچگیری توسط این واحد صورت میگیرد. در ادامه ویژگیهای فنی و امکانات این دو ماشین را مقایسه میکنیم. یکی از مزیتهای مهم دیگنیتی بهمن موتور، آپشنها و امکانات متعدد آن است که رانندگی و سواری راحتی را برای سرنشینان فراهم میکند. علاوه بر این، تارا دندهای به امکانات ایمنی مهمی مثل سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل توقف در سربالایی مجهز است که باعث میشود حرکت آن در مسیرهای لغزنده و هنگام دور زدن با پایداری و هندلینگ بهتری همراه شود. روغن ترمز بخش مهمی از سیستم ترمز هر خودرو است و اگر کهنه یا کم شود، ترمز گرفتن با مشکل مواجه میشود.


این دو خودرو چه از لحاظ قیمت، چه از جنبه عملکرد فنی و چه از نظر سگمنت بدنه در یک کلاس قرار میگیرند و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از مشتریان با این سوال مواجه شوند که بالاخره تارا بخریم یا سایپا شاهین؟ برای اینکه نحوه عملکرد گیربکس خودرو را تجسم کنید میتوانید چرخ دندههای یک دوچرخه دنده دار را در نظر بگیرید که مکانیزم عملکردی یکسانی دارند. بهترین روغن موتور از نظر عملکرد و مواد بهکاربردهشده، ابتدا DOT5 سپس DOT4 و بعد هم DOE3 است. مثلا زمانی که ترمز، کارایی و عملکرد سابق خود را از دست بدهد یا اگر رنگ روغن ترمز از زرد به قهوهای یا سیاه تغییر کند، یعنی زمان تعویض روغن ترمز رسیده است. بهطورکلی، هیچکدام از این خودروها که بهنوعی نهایت تواناییهای صنعت خودروسازی کشورمان محسوب میشوند برای خرید گزینهٔ مناسبی نخواهند بود و هردو از کاستیهای فراوانی رنج میبرند خصوصاً اگر آنها را با نمونههای همقیمت جهانی مقایسه کنیم. اما پیشرانه با ۱۶ سوپاپ طبیعی تارا را با موتور ۸ سوپاپ توربو شارژر شاهین مقایسه کنیم، تارا برنده این رقابت خواهد بود.


DOT5 را بهجای DOT4 بهکار برد؟ اما بطری بازشده بهتر است که ظرف ۲ آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود هفته استفاده شود. لازم به ذکر است که پدال گاز در خودروهایی که به دنده اتوماتیک مجهز هستند نقش مهمی را دارد. یک جعبه دنده اتوماتیک سواری نرمتری را برای شما فراهم می کند. را امکان پذیر می کند. اطلاعات بیشتر درمورد gearbox را در این صفحه مطالعه کنید. افزایش رفاه و آسایش راننده در ترافیک و تعویضهای نرم و سریع جزو اصلیترین نقاط قوت این نوع گیربکسها هستند اما قیمت بالاتر در مقایسه با گیربکسهای دستی، هزینههای تعمیر و نگهداری بالاتر، وزن بیشتر و… راننده پایش را بر روی پدال ترمز فشار میدهد. این محفظه معمولا پلاستیکی با درب پیچی است و در سمت راننده قرار دارد. اگر روغن کافی در محفظه ترمز وجود نداشته باشد، امکان ایجاد صدا و بهوجود آمدن مشکلات دیگر وجود دارد. ۱. آیا میتوان روغن ترمز DOT5 را بهجای DOT4 بهکار برد؟ این نوع روغن ترمز در بسیاری از خودروها بهکار میرود، قیمت مناسبی دارد و بهراحتی در بازار پیدا میشود. ۴. اگر از روغن ترمز اشتباهی استفاده کنیم، چه اتفاقی میافتد؟